anulare zbor Wizz Air
anulare zbor Wizz Air

Pași pentru recuperarea banilor în caz de anulare zbor Wizz Air

Un distins avocat ii ajuta pe cei care au zboruri anulate de la Wizz Air in perioada aceasta. Unele din informațiile de mai jos se aplica și la alte companii, dar el a avut de a face doar cu Wizz, Tarom și Austrian Airlines pana acum. A avut un zbor anulat și este în proces sa îsi recupereze banii de la Wizz Air și are și experienta cu procedura de chargeback, cu Tarom, din perioada pandemiei (tot zbor anulat, a obținut full refund). La Austrian a fost anulat zborul si l-au re-routat la 1 zi distanta din Viena, dar au fost super fair le-au dat și voucher pe aeroport pentru un sandviș, le-au oferit cazare, masa, transport de la și pana la aeroport și au cerut și primit compensație 250 euro pentru ziua pierduta direct de pe site (deci dl avocat recomanda compania).

Anulare cu mai putin de 14 zile înainte de zbor: Poți primi atât refund, cât și compensație (limitele monetare de compensație sunt în Regulamentul European 261/04, între 250 și 600 euro, vedeți în Regulament conditiile.

Atentie: refund este diferit de compensație, ai dreptul la refund orice s-ar întâmpla (fiindcă e un bun pe care nu îl primești), dar la compensație (care înseamnă daune pentru disconfortul creat sau pentru cheltuielile tale suplimentare dacă te-au lăsat balta în aeroport și a trebuit sa îți iei hotel, taxi etc) doar dacă zborul e anulat cu mai puțin de 14 zile înainte de data programata și dacă compania nu afirma ca sunt „circumstanțe extraordinare” sau nu vi se oferă un re-routing în condițiile din art 5 din Regulament (un re-routing care sa va asigure ca plecați cu maxim 2 ore înainte de ora la care trebuia sa plecați sa să ajungeți pana cu 4 ore după ora la care trebuia sa ajungeți etc). Asta cu circumstanțele nu e asa o chestie random, trebuie notificata de ei către IATA, organismul lor de reglementare și nu pot sa îți refuze random compensatie.

Pentru anulare cu mai mult de 14 zile înainte de zbor aveți doar dreptul la refund.

Dacă vi se întâmplă când sunteți în tranzit anularea aveți dreptul și la asistenta pe aeroport, adică mâncare, bautură, hotel (dacă trebuie rămas peste noapte), transport de la aeroport la hotel, 2 telefoane gratis/ acces la email. Aveți dreptul sa cereți un flyer cu drepturile voastre de la ghișeul de check în în caz de anulare pe aeroport.

Wizz Air îți oferă (probat de avocat): dreptul la reprogramarea zborului (nu am folosit pentru ca nu a avut încredere în condițiile actuale), credite Wizz (120% din valoarea zborului, valabile 1 an) și refund în cont (e tricky aici pentru ca ei încearcă sa te împingă spre primele doua, însă conform mailului întâi ceri din aplicatie/ contul Wizz conversia către credite Wizz și apoi îți apare opțiunea sa te duci către un site de Wizz Credit conversion sau ceva de genul unde dai nr zborului și detaliile bancare și ei zic ca îți raspund în 30 de zile; încă nu a probat dacă și primești banii în 30 de zile, o sa facem update aici.

În caz ca Wizz nu respecta cele de mai sus sau nu va primiți refund-ul, reprogramarea, etc aveți următoarele posibilitati:

Pentru refund să faceți întâi cerere prin formularul de plângere direct la Wizz, (faceti screenshoturi la plângere cu data la care ați făcut și păstrați mailuri de confirmare de la Wizz Air de anulare și de primire a plangerii), urmând ca după 2 săptămâni – o luna dacă nu primiți răspuns de la Wizz Air sau nu va convine răspunsul sa faceți cerere de chargeback direct la banca cu al cărui card ați plătit zborul (dl avocat a reușit și cu card de debit, directiva europeana menționează doar card de credit). Banca ING, a contactat-o la contact@ing.ro, a atașat conversațiile cu Tarom (la vremea aia) care refuza sa îi dea refund și a fost rezolvat în 2 saptamani (avocatul a primit banii). Chargeback-ul e o procedura interbancara pentru a evita plățile sau retragerile frauduloase bazata pe Directiva 2007/48/EC. Unul din motivele de chargeback este dacă comerciantul nu respecta drepturile consumatorului, inclusiv atunci când nu livrează bunurile sau serviciile (ca în cazul anularii zborului)

Dacă nu merge pasul 1, întâi plângere la Wizz și apoi plângere pe site la ANPC, cu aceleași detalii ca mai sus. Anpc are termen de 1 luna sa va răspundă la plângere, dacă nu va răspunde puteți cere audienta la ANPC sau puteți depune cerere de soluționare a cererii voastre la registratura lor și sa ii somați sa va spună statusul cererii. În cel mai rău caz ii dați în judecata în instanta pentru a soluționa cererea, dar sper sa nu ajungeți la asa ceva.

Plângere/sesizare la Centrul European al CONSUMATORILOR (ECC) : https//eccromania.ro/sesizari/. Dl avocat nu a făcut niciodată asta pentru ca a rezolvat la pașii 1 și 2, dar au un site bine pus la punct unde puteți face sesizare, au experienta pe operatori aerieni. Plangerea se trimite la centrul omolog din Ungaria unde are sediu Wizz Air. Dacă operatorul este roman, nu se poate folosi pasul asta, pentru ca se aplica doar achizițiilor transfrontaliere din UE. Atașați la cerere toate documentele de la pașii 1 și 2 de mai sus, în lb romana/ engleza

Sa mergeți în instanta, folosind procedura cererilor cu valoare redusa, dacă valoarea cererii voastre de refund și compensare este sub 10.000 RON. Aici va luați un avocat și va ghidează el, nu intram în detalii deocamdata.

Sper sa fie de folos!

Cât de utilă a fost această pagină ?

Faceți click pe stele pentru evaluare!

Rata medie 0 / 5. Voturi: 0

Niciun vot până acum, evaluează pagina !

adbanner