Automotorul Malaxa 1001, cunoscut și sub denumirea de „Bălan”, avea două motoare diesel Ganz-Jendrassyk cu șase cilindri în linie, de câte 220 CP fiecare, și atingea o viteză maximă de 110 km/h. Distanța București-Constanța se parcurgea în aproximativ 2 ore si puțin.
Automotorul pe 4 boghiuri (8 osii) avea o greutate în serviciu de 84 tf ( 8238 kN ) era extrem de confortabil pentru vremurile interbelice. Avea aer condiționat și beneficia de servire individuală. Deținea 136 de locuri, cu trei secțiuni diferite.
Conform mersultrenurilor.infofer.ro, astăzi, cel mai rapid tren București – Constanța, IR 1589, ajunge la destinație în 2h 02 min, dacă nu are, ca de obicei, întârziere. De exemplu, IR 1928 trebuia să facă până la Cosntanța 2h 09 min., dar în numai o oră de la plecarea din Gara de Nord a acumulat o întârziere de 18 minute.
Adauga review